17 Ocak 2019 Perşembe

Not sistemi öğrenciler üzerinde baskı oluşturuyor


Milyonlarca öğrenci yarın karnelerini alarak tatile girecekler. Karneleri merakla bekleyen öğrenciler oldukça heyecanlı. Ancak yapılan bir araştırma sonucuna göre öğrencileri en çok rahatsız eden ise notlar.

DAHA İYİ NOT ALMA AMACI

Eğitim hayatlarını sadece daha iyi notlar almak istene öğrenciler, hem ailelerine hem de arkadaşlarına karşı zor durumda kalmak istemiyorlar. Bunun için üzerlerinde bir baskı hissediyorlar.

DÜŞÜK NOT BASKI UNSURU OLUŞTURUYOR

Yapılan bir araştırmaya göre, öğrencileri en çok korkutan durum ise, karnelerine gelen zayıf not ve öğretmenlerin düşük notu öğrencilere karşı bir tehdit unsuru olarak kullanması.

KARNESİZ BİR NOT SİSTEMİ

Peki, karneler olmasaydı ne olurdu? Çoğu öğrenci ders çalışamazdı diye düşünebiliriz. Not sistemi olmadan öğrencilere başka ne tür bir değerlendirme ölçütü olabilir.
Yeni eğitim vizyonunda ilkokullarda not sistemi artık olmayacak. Bu ortaöğretim ve liseler için de geçerli olması halinde ne tür sonuçlar doğuracaktır.

NOT ODAKLI ÖĞRENME

Birçok öğrenciye bu dersin sonunda ne öğrendiklerini sorduğunda genellikle öğrencilerin "Ben bu dersten A aldım" şeklinde cevap verdiklerini deneyimlemiştir.
Öğrencinin verdiği bu cevap, tamamıyla not odaklı olduğunu yapılan araştırma sonucunda ortaya çıkmıştır.

ensonhaber

Hikayenizi Değiştirin

“Eğer insanlar gerçekten kim olduklarına bağlı olsalardı, o zaman hiçbir şeye ihtiyaçları olmazdı. Övünmeye ihtiyaçları olmazdı. Böyle bir...